Introductie

Ben jij een gedreven Data Analist en wil je onderdeel uitmaken van een nieuwe online verzekeringsmerk?

Organisatie

NowGo is een nieuw online verzekeringsmerk en behoort tot dezelfde familie als Reaal en Zwitserleven. NowGo biedt simpele digitale oplossingen. Snel, zonder gedoe en helemaal op jou afgestemd. Je maakt altijd de juiste keuze op het juiste moment. Waar je ook bent.

Op dit moment vind je op de website handige verzekeringen. Maar de ambitie van NowGo kent geen grenzen. Op korte termijn willen we je helpen om meer diensten en producten te ontdekken. Van verzekeringen en abonnementen tot handige producten die je leven een stuk eenvoudiger maken.

Functie

Als Data analist voeg jij verschillende datasets samen zodat je tot nieuwe inzichten komt over de doelgroep en hun gedrag. Je verzamelt data vanuit verschillende bronnen, zowel eigen data als data van partners.

Met jouw nieuwe inzichten ga jij het de verschillende teams binnen Digital informeren en overtuigen om op basis van data veranderingen door te voeren op de websites, apps en portalen. Je ondersteunt hiermee de andere teamleden (zoals marketing/ productowner/ business en sales en service) bij het vertalen van jouw inzichten naar concrete marketing activiteiten. Kortom: een rol waarin je zowel veel met data bezig bent, als met de vertaling daarvan naar de andere teams. Een mooie uitdaging!

Jij bent verantwoordelijk voor de uitvoering, coördinatie en optimalisatie van de data doelstellingen van Digital. Je doet dit samen met Een team van online experts uit verschillende disiplines.

Je bent pragmatisch en hebt veel kennis van data analyse. Je kent alle specialisaties binnen je vakgebied en je bent gewend fact-based beslissingen te nemen. Jij zoekt de juiste balans tussen merk en conversie op het online domein en weet dit goed richting de rest van de organisatie te beargumenteren.

Verantwoordelijkheden

  • Jij analyseert gebruikers- en transactie- en profieldata om inzichten te creëren;
  • Jij komt proactief met suggesties om de conversie te optimaliseren en marketingactiviteiten aan te passen;
  • Jij voorspelt consumentengedrag op basis van data;
  • Jij maakt rapportages die het team en de business ondersteunen;
  • Jij ondersteunt de Productowner bij de uitvoering van strategie en het behalen van de KPI’s;
  • Verantwoordelijk voor de data doelstellingen en het sturen op klantwaarde op korte en lange termijn;
  • Optimaliseren van online en offline uitingen en landings pagina’s;
  • Sturing op de salesdoelstellingen.

Functie eisen

  • WO opleiding op het gebied van Data;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in Data analyse;
  • Ervaren in het werken met online tools zoals Google Analytics en actuele kennis van tag management systemen, Data management Platform;
  • Uitgebreide ervaring met SQL;
  • Affiniteit met programmeertaal als Python, R;
  • Ervaring met reporting tools als PowerBI is een pre;
  • Je bent data gedreven, werkt fact-based en bent pragmatisch;
  • Je bent proactief, commercieel, en communicatief vaardig, je weet stakeholders te enthousiasmeren, overtuigen en challengen;
  • Je bent in staat om complexe online vraagstukken eenvoudig toe te lichten aan de organisatie en hier helder over te communiceren, zowel in het Engels, als in het Nederlands. Ook ben je niet bang om ‘nee’ te zeggen als dat echt nodig is;
  • Je bent resultaatgericht, je werkt gestructureerd en weet deadlines te halen;
  • Kennis en ervaring van de bank- en verzekeringswereld is een pre maar zeker geen vereiste;
  • Goed gevoel voor humor.

Aanbod

Uiteraard krijg je aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden; een prima salaris, 13e maand en veel ruimte voor opleiding en ontwikkeling. Vivat is een informele organisatie zonder jasje-dasjecultuur. Ze kiezen voor een goede balans tussen werk en vrije tijd (zoals Het Nieuwe Werken) en je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid.

Sollicitatie

Wil jij deel uitmaken van een nieuw online verzekeringsmerk? Dan ontvangen wij graag jouw CV! Voor meer informatie kun je contact opnemen met Yvette Scheltinga via 033 743 00 00 of recruitment@cmotions.nl.