Introductie

Wil jij samen met bevlogen collega’s werken aan de wereldwijde bescherming van de natuur? En meebouwen aan de groeiende beweging van partners die hier op allerlei manieren aan bijdragen? Dat is wat je doet als je werkt bij het Wereld Natuur Fonds.

Organisatie

De organisatie van WWF bestaat uit de afdelingen Conservation, Engagement en Finance & Operations. De afdeling Engagement werkt agile met 5 chapters en 9 squads; multidisciplinaire, zelforganiserende teams met een eigen verantwoordelijkheid.

Voor het Chapter Digital is WNF op zoek naar een Data- / Business Analist.

Functie

Wat ga je doen?

Je speelt een cruciale rol in de verdere digitale transformatie van WWF met behulp van je datadriven manier van werken, analyses, reporting, onderzoek en het oplossen van uitdagingen. Je bent verantwoordelijk voor op data gebaseerde inzichten. Hierbij zoek je naar kansen, je vertaalt deze naar bruikbare oplossingen, geeft ze terug aan je collega’s en je zorgt ervoor dat er concreet resultaat geboekt wordt. Daarnaast ondersteun je de dagelijkse operatie. Je zoekt naar de beste vorm van klantcontact en continue optimalisaties. Denk hierbij aan kwaliteitsverbeteringen, procesoptimalisaties, kostenbesparingen en KPI- bewaking en -optimalisatie.

Verantwoordelijkheden

Je bent verantwoordelijk voor het verzamelen, voorbereiden, transformeren en analyseren van data. Je bewaakt de kwaliteit van data en zorgt ervoor dat ze consistent en herbruikbaar zijn. Je analyseert interessante trends en creëert visualisaties en dashboards om ons te helpen bij het interpreteren van data. Doel is om inzicht te geven, beslissingen te onderbouwen en daarmee onze impact te vergroten.

Daarnaast zorg je voor tijdige en volledige rapportages en draag je bij aan voorspel- en optimalisatiemodellen ter verbetering van de klanttevredenheid, effectiviteit en efficiëntie.

Verder draag je de verantwoordelijkheid voor het:

  • Maken en automatiseren van rapportages en analyses;
  • Vaststellen en (laten) uitvoeren van oplossingsrichtingen;
  • Signaleren, rapporteren en analyseren (van effecten) van incidenten in de operatie;
  • Verder professionaliseren van het team.

Je begrijpt als geen ander de behoeftes van de organisatie, vertaalt ze naar impactvolle analyses en komt met concrete verbetervoorstellen. Je maakt voorspelmodellen en je neemt initiatief in het verbeteren van marketingcampagnes. Verder onderzoek je trends in bezoekersgedrag en marktontwikkelingen en koppelt externe met interne databronnen.

Functie eisen

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau, een achtergrond in bv Econometrie, Wiskunde of Informatica en minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als data analist;
  • Ervaring met statistische en datavisualisatie-software zoals Power BI;
  • Goede beheersing van SQL en ruime ervaring met datamodellering;
  • Ervaring met Salesforce en Tableau software is een grote pré;
  • Kennis van machine learning en predictive analytics;
  • Je hebt ondernemerschap, bent pro-actief en niet bang om zaken aan te pakken;
  • Je hebt analytisch vermogen, gericht op het halen en verbeteren van resultaten

Merkwaarden

  • Je herkent je in de merkwaarden van WWF:
  • Idealistisch pragmatisch;
  • Open in verbinding;
  • Aanstekelijk enthousiast;
  • Gericht op impact.

Aanbod

WWF is een enthousiaste, dynamische en veelzijdige organisatie met een informele sfeer. Als voorloper in de transformatie kun je je als pionier uitleven om verschillende expertisegebieden samen te laten komen. WWF heeft een prachtig doel en gedreven medewerkers. Ze bieden een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Sollicitatie

Ben je geïnteresseerd in deze functie en herken je je in bovenstaand profiel? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Elmira van der Schee via 033 743 00 00 of recruitment@cmotions.nl.