Introductie

Afbeeldingsresultaat voor ABN logo kleinAls Marketing Data Specialist bij ABN AMRO ga je aan de slag met uitdagende projecten, campagnes en vraagstukken. ABN AMRO biedt uitstekende ontwikkelingsmogelijkheden en een miljoenenpubliek, want jouw oplossingen komen direct bij de klant terecht!

Organisatie

Marketing betekent voor ons: klanten verleiden, binden en boeien. Dat doen we door ze persoonlijk en relevant te bedienen, en ook zo met ze te communiceren. Ons doel: via alle kanalen klanten meer gemak en voordeel bieden, zodat hun klantbeleving optimaal is. Het gebruik van data om hen overzicht, inzicht en persoonlijk advies te geven, en om ze aantrekkelijke aanbiedingen te doen is hierbij key.

Werken bij ABN AMRO betekent nog beter worden in wat je doet. Wij begrijpen klanten, vertalen hun ambities naar gemeenschappelijk succes en verdienen zo vertrouwen. We willen dat onze klanten onze producten begrijpen. Dat betekent dat we soms ‘nee’ verkopen als het risico van een product voor een klant te groot is. Klantbelang is ook: een overzichtelijk productaanbod bieden. En: helder communiceren. Bankieren is ons vak, de wereld onze uitdaging.

Functie

Jij gaat aan de slag binnen het team Analyse & Selectie, wat verantwoordelijk is voor alle analyses, business cases, selecties én evaluaties van de éénmalige campagnes (binnen de Retail organisatie) van ABN AMRO. Vertel ons jouw verhaal. Wij zijn benieuwd! Als je goed bent, kun je bij ons nog beter worden. Dat beloven wij je. Dit is je kans om de professional te worden die je wilt zijn.

In dit team (met 8 Marketing Data Specialisten) analyseren we wat klanten aantrekkelijk en belangrijk vinden, en creëren daarmee inzicht in hun gedrag en behoeften. Deze inzichten vertalen we door naar concrete toepassingen om onze klantbediening te verbeteren. De kansen die wij zien, zetten we om in actie en campagnes met een 9+ beleving. Uiteraard evalueren we scherp en nemen deze learnings weer mee naar volgende campagnes!

Je werkt tevens in een multidisciplinair team wat werkt aan Marketing Campagnes voor één specifiek aandachtsgebied: Product Management Betalen, Sparen, Lenen & Verzekeren. Als Marketing Data Specialist geef je gevraagd en ongevraagd advies aan collega’s binnen jouw multidisciplinaire team over de inzichten die jij uit onze data haalt. Of het nou gaat om een verrassende doelgroep analyse, een selectie in een campagnemanagement tool óf dat ene geweldige inzicht vanuit een evaluatie: jij krijgt hier energie van!

Je werkplek is de Customer Experience afdeling van Retail Banking in Amsterdam. Daar komt de totaalbediening van alle particuliere en klein zakelijke klanten van ABN AMRO samen. Met je collega Marketing Data Specialisten vorm je het ‘center of expertise’ voor alle eenmalige campagnes van ABN AMRO Retail Banking.

Een enorm rijke dataset en geavanceerde tooling om van elke campagne een 9+ ervaring te maken staan tot je beschikking. Je werkt nauw samen met marketeers, productmanagers, communicatiespecialisten, webmarketeers, business developers en natuurlijk onze salesorganisatie Personal Banking. Om je heen heb je dus alles en iedereen om effectieve fact-based marketing te kunnen bedrijven in een professionele omgeving.

Functie eisen

Hoe verschillend ze ook zijn, je begrijpt wat klanten willen en nodig hebben en wilt ze nóg beter leren kennen. Je bent zeer intelligent, hebt vernieuwende ideeën en kunt creatieve marketeers en productmanagers adviseren en enthousiasmeren t.a.v. jouw inzichten vanuit de data. Je hebt gedegen kennis van SQL, bij voorkeur ervaring met SAS CI Studio/Enterprise Guide/Miner.

Bovendien kan jij als geen ander omgaan met tegengas. Want dat krijg je soms: we zijn een grote organisatie met veel professionals en jij hebt afwijkende, nieuwe inzichten vanuit data! Maar als JIJ ergens in gelooft, zet je door om je doelen te bereiken.

Check je profiel.

  • Afgeronde wo-studie (opleiding in economie/econometrie/statistiek is een absolute pré);
  • Relevante werkervaring in een complexe, data-gedreven organisatie;
  • Analytisch en gestructureerd, in staat om je eigen werk te organiseren;
  • Vernieuwend en in staat om meerdere analytische technieken toe te passen;
  • Gedreven, passie & niet aflatende nieuwsgierigheid voor het ‘data’ vakgebied;
  • Expert & promotor op data specialisme;
  • Uitstekende communicatieve & sociale vaardigheden.

Aanbod

Bij ABN AMRO krijg je alle ruimte om te groeien, zodat je elke dag een beetje beter wordt in wat je doet. In een dynamische omgeving werk je samen met de beste professionals aan uitdagende campagnes, projecten en vraagstukken. Vanzelfsprekend krijg je ook een goed salaris met aantrekkelijke employee benefits, waarmee je voor een groot deel je eigen arbeidsvoorwaarden bepaalt.

Inlichtingen

Kun je jezelf vinden in het bovenstaande en voldoe je aan het gestelde profiel? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Voor meer informatie kun je contact opnemen met Aline van der Steeg via 06 50 20 69 80 of recruitment@cmotions.nl.