Introductie

Ben je die TOP database marketeer? Of wil je dat graag worden? Krijg jij het warm bij woorden als personalisatie, predictive marketing, klantsegmentatie, automation en machine learning. Dan zijn wij op zoek naar jou!

Organisatie

e-Luscious B2C B.V. is een online retailer gespecialiseerd in wijn en koffie en is hiermee marktleider in de Benelux en snel groeiend in Duitsland. Met verschillende businessunits zoals Wijnvoordeel NL/BE, Wijnbeurs NL/BE, Léon Colaris en Koffievoordeel voorziet e-Luscious haar klanten van hoogwaardige producten en een uitstekende service.

Als Database Marketeer maak je deel uit van de Database Marketingafdeling. Je rapporteert aan en werkt nauw samen met de Database Marketing Manager.

Functie

Als Database Marketeer:

  • Adviseer je de marketeers over de verschillende doelgroepen en de wijze waarop (via welk kanaal) en waarmee (met welke producten) deze klanten het best, zo persoonlijk mogelijk, benaderd kunnen worden. Data is de kern van de business, waardoor je al snel een onmisbare schakel wordt in het gehele marketinggebeuren;
  • Maak je segmentaties, selecties en analyses, en automatiseer je deze waar mogelijk, voor de marketinguitingen via alle mogelijke kanalen (E-commerce, Direct Mail, Telemarketing etc.). Hierbij heb je steeds oog voor de relevantie van de klant. Je werkt voor de verschillende businessunits van de e-Luscious groep (wijn en koffie) in Nederland, België en Duitsland;
  • Geef je samen met het team richting aan de verandering met als doel de hele organisatie nog meer data-driven te maken. Hiervoor verdiep je je in predictive analytics om zo een predictive marketingmodel op te zetten.

Functie eisen

  • Passie voor data!
  • Geloof in predictive marketing/analytics en enthousiasme om dit te gaan opzetten binnen de hele organisatie;
  • Goede analytische- en communicatieve vaardigheden;
  • Een zeer goede kennis van Excel;
  • Een sterke commerciële instelling, met drang naar succes;
  • Technische kennis van databases of databasemarketing tools (zoals Power BI) is een pré, alsook algemene kennis van Statistiek, Big Data, CRM, Database Marketing, E-Commerce (Magento), Direct Marketing, en/of Telemarketing;
  • Kennis van en/of interesse in wijn of koffie;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Kennis van de Duitse taal is een pré;
  • HBO werk- en denkniveau

Verder ben je pragmatisch ingesteld, stressbestendig en is het werken met strakke deadlines geen probleem voor je. Je kunt zelfstandig werken en neemt hierbij het initiatief.

Aanbod

  • Een uitdagende functie binnen een dynamische onderneming;
  • Een marktconform salaris;
  • 25 Vakantiedagen;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Pensioenregeling;
  • Ruimte om je capaciteiten verder te ontwikkelen in jouw vakgebied;
  • Korting op alle artikelen die wij verkopen binnen e-Luscious.

De Standplaats is Hilversum, maar je zult ook regelmatig de Belgische vestiging in Lummen (BE) bezoeken.

Sollicitatie

Wil jij onderdeel uitmaken van deze snelgroeiende retailer? Stuur dan jouw CV! Voor vragen of meer informatie kun je contact opnemen met Elmira van der Schee via 033 743 00 00 of recruitment@cmotions.nl.