Introductie

Ben jij dé CRM specialist met een passie voor data die inzichten vertaalt in concrete klantprogramma’s, met als doel om de relatie met onze klanten te verbeteren?

Organisatie

Marketing van de Volksbank verzorgt alle merkoverstijgende – ook wel Multimerk genoemd – marketing- en communicatieactiviteiten voor de 4 merken van de Volksbank: ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. Dat doen ze vanuit 6 expertisegebieden: Marktmanagement, Klant- en Adviesrelatie 2020, Digitale Marketing & Kanalen, Klantwaardemanagement, Merk-, Mediamanagement & Communicatie en Change. De missie van de Volksbank is om het onderscheidend vermogen van de verschillende merken steeds verder aan te scherpen en uit te breiden.

Jij gaat aan de slag voor Klantwaardemanagement en werkt samen met je collega’s aan de Multimerk-kpi’s. En je zoekt ook de samenwerking met je collega’s van de merken om de beste resultaten te behalen. De ambitie van Klantwaardemanagement is om duurzame relaties op te bouwen met onze klanten. Ze dringen de klant geen producten op, maar bieden ’m relevante content op het moment dat hij daar behoefte aan heeft. Ieder contact gebruiken we om meer van de klant te leren, zodat het volgende contact wéér relevant is. Om dit te doen hebben we een goede data-infrastructuur, moderne technieken voor databewerking en een agile werkwijze om ons steeds te verbeteren.

De Volksbank

De Volksbank gaat met de merken ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS de uitdaging aan om de menselijke maat in bankieren terug te brengen. Samen willen zij het huidige bankenlandschap in Nederland opnieuw vormgeven en oprecht de belangen van onze klanten voorop zetten door verantwoorde keuzes te maken in haar bedrijfsvoering. Met zo’n 3.000 collega’s zijn we vol vertrouwen en optimisme bezig om deze ambitie te verwezenlijken. Heb jij het lef om mee te werken aan een omslag in de bankenwereld? Kom meebouwen aan onze nieuwe bank èn maak het verschil voor onze klanten.

Functie

Als Interactie Marketeer ben je verantwoordelijk voor het initiëren en ontwikkelen van klantprogramma’s die voor de 4 merken van de Volksbank waarde toevoegen. Het gaat hier om merk overstijgende 1-op-1 campagnes die bijdragen aan het activeren, ontwikkelen en behouden van onze klanten, zoals een Welkomstprogramma, Activatieprogramma, of Verhuizersprogramma. Daarbij is het van belang dat je je goed kunt inleven in de specifieke klant- en adviseursbehoeften per merk en het betreffende distributiemodel. Eventueel schakel je klantreis experts in om te ondersteunen. Tevens verzorg je (verplichte) klantcommunicatie die voor meerdere merken verstuurd moet worden. De merk specifieke invulling, planning en de verzending stem je af met de Interactie Marketeers in de merken. Zij zijn verantwoordelijk voor alle 1 op 1 communicatie naar klanten.

In onze databases maak je zelf analyses en selecties van doelgroepen ten behoeve van campagnes en klantprogramma’s. Belangrijk is dat je je verdiept in onze klanten en hun behoeften. Dit doe je onder andere in samenwerking met een analist, marktonderzoek en/of gedragslab. Of bijvoorbeeld door zelf mee te luisteren, klantsafari’s of winkelbezoek. De campagnes en klantprogramma’s zorgen voor een voortdurende dialoog, waarbij je continu zoekt naar nieuwe mogelijkheden om het contact nog persoonlijker en relevanter te maken. Je bepaalt hierbij welke kanalen het beste ingezet kunnen worden, van eDM en DM, tot berichten in de mobiele app, Mijn of telefoon. Als Interactie Marketeer neem je het initiatief en stem je af met het 1 op 1 communicatiebureau, de andere marketing afdelingen, de staven en de merken.

Alle Interactie Marketeers werken functioneel samen in een agile werkvorm. Daarbij is de afstemming met de collega’s in de merken cruciaal om te zorgen voor een vloeiende overgang van de ontwikkeling van klantprogramma’s naar de executie in het merk. Om versnelling te realiseren is het mogelijk dat je helpt bij de executie in de merken.

Functie eisen

Je hebt

  • Een afgeronde Wetenschappelijke opleiding;
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Ervaring en affiniteit met CRM, klantreizen en klantprogramma’s;
  • Ervaring met het werken met grote hoeveelheden data, het maken van selecties en analyses;
  • Kennis van en ervaring met SQL en (bij voorkeur) IBM Unica;
  • Ervaring met het werken in een scrumteam;
  • De wens om te werken bij een bank die de Menselijke Maat voorop stelt.

De Volksbank is op zoek naar iemand die zich moeiteloos kan inleven in de doelgroepen van De Volksbank en op basis van klantbehoeften campagnes en programma’s ontwikkelt die bijdragen aan de waarde van- en voor de klant. Je werkt fact based en kunt goed omgaan met grote hoeveelheden data. Inzichten uit data gebruik je om nieuwe initiatieven te ontwikkelen of bestaande initiatieven doorlopend te verbeteren. Je voelt je thuis in een omgeving waar Agile gewerkt wordt. Heb jij hart voor de klant en een passie voor data? Dan maken we graag kennis met jou.

Aanbod

De Volksbank is anders dan anderen. Ze zijn een informele organisatie en kiezen voor een goede balans tussen werk en vrije tijd (zoals Het Nieuwe Werken). Eigen verantwoordelijkheid staat hoog in het vaandel. Uiteraard krijg je een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket: een prima salaris, 13e maand en veel ruimte voor opleiding en ontwikkeling.

Sollicitatie

Ben jij de Interactie Marketeer waar de Volksbank naar op zoek is? Dan ontvangen wij je sollicitatie graag. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Elmira van der Schee via recruitment@cmotions.nl of 033 743 00 00.