Promovendum logo

Introductie

Heb je ervaring binnen de Data & Analytics en vind je het leuk om te innoveren? Lees dan snel verder!

Organisatie

Promovendum is onderdeel van de CAK Groep: een succesvolle speler in de verzekeringsbranche, met verschillende producten, merken en platformen. Met ruim 250 collega’s zijn ze elke dag bezig om het leuker en beter te maken voor haar 300.000 klanten.

Functie

Wat ga je doen in de functie van Marketing Automation Specialist?

Jij gaat ervoor zorgen dat ze bij Promovendum meer uit hun marketingdata gaan halen! Dit zowel uit de online als offline data en zowel uit interne als externe data. Naast het doen van analyses, dashboards maken en machine learning toepassen, ga je ook (online) marketingacties automatiseren!

Een voorbeeld

Waar ze al wel conversiekansen voor ontvangers van e-mailings kunnen voorspellen, moeten ze bij Promovendum nog handmatig e-mailingselecties importeren in het-mailingsysteem. Dat zien ze graag anders! Daarom ga jij met collega’s het maken van de selecties automatiseren. Hoe? Via de api koppeling van het e-mailingsysteem kunnen ze automatisch e-mailings gaan verzenden, naar de juiste ontvangers op het juiste moment. Daarna volgt uiteraard het verbeteren van de voorspelmodellen en selecties.

Een ander voorbeeld

Om goed gevonden te worden in Google zetten ze blogartikelen en ander webcontent in en adverteren ze op zoekwoorden in Google. Over zoekwoorden is veel data beschikbaar. Ook waar ze nog niet op adverteren! Denk aan maandelijks zoekvolume, zoektrends, concurrentie (organisch en betaald), conversiepercentages en advertentiekosten. Op dit moment doen de contentmarketeers en campagnespecialist via online tools nog ‘handmatige zoekwoordanalyses’. Dat kan natuurlijk slimmer! Als ze data uit diverse tools combineren en er marketinganalyses op los laten, kun je veel beter kansen spotten en hiermee effectiever adverteren en de websites uitbreiden. Voor de verdere automatisering kunnen ze via scripts in Google Ads automatisch gaan adverteren op zulke zoekwoorden en automatisch biedingen aanpassen. Uiteraard kunnen bij zulke analyses conversieattributiemodellen niet ontbreken.

We kunnen nog vele andere voorbeelden noemen, maar als je inmiddels al een glimlach op je gezicht hebt, dan wordt het tijd om verder te praten met een kop koffie (of thee)!

Functie eisen

  • Afgeronde hbo of wo-opleiding in marketingdata.
  • Minimaal 2 jaar ervaring als Marketing Intelligence Analist, Marketing Data Analist of een vergelijkbare functie.
  • Passie voor marketingdata en automatisering.
  • Commercieel inzicht om snel kansen te spotten.
  • Sterk analytisch vermogen.
  • Kennis van en ervaring met SQL.
  • Ervaring met Tableau en R is een grote pré.


Aanbod

  • Een prachtuitdaging binnen een informele organisatie.
  • Een inspirerende en informele werkomgeving met leuke collega’s.
  • De mogelijkheid om je verder te ontwikkelen.
  • De vrijheid om mee te denken en ideeën aan te dragen.
  • Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.
  • Een goed salaris en leuke bedrijfsfeesten;
  • Extra voordelige verzekeringen, reiskostenvergoeding en een goede pensioenregeling.
  • Gevulde koelkasten en elke dag vers fruit.
  • Een rooftop restaurant waar je voordelig kan (avond)eten.


Sollicitatie

Wil jij onderdeel uitmaken van een leuke en informele organisatie en helpen data verder op de kaart te zetten? Neem dan contact met ons op! Heb je vragen of wil je meer informatie, neem dan contact op met Aline van der Steeg-el Farssi via 06 50 20 69 80 of a.v.d.steeg@cmotions.nl.