Introductie

Een persoonlijke winkelbeleving, tot in detail – dat is wat Bol.com wil voor haar klanten. En dat is waar jij als Marketing Data Analist je stempel op kunt drukken. Hoe? Door de enorme hoeveelheid klantdata te analyseren en je inzichten te vertalen naar persoonlijk relevante campagne flows.

Organisatie

Als Marketing Data Analist werk je in een hecht team met collega’s die zijn gepokt en gemazeld in de wereld van data en CRM. Reken op een steile leercurve, want je trekt op met veel ervaren marketing en data specialisten. Tel daar de afwisselende projecten bij op en je begrijpt waarom jouw expertise onmisbaar is om te slagen. Naast de strategische topics krijg je de ruimte om kansen die jij signaleert te benutten. Bol.com investeert graag in je persoonlijke en professionele groei; ontwikkelen is een primaire arbeidsvoorwaarde. De cultuur is informeel, nuchter en pionierend. We maken elkaar graag beter – motiveren en respecteren zijn onze tweede natuur. Net als samenwerken op basis van gelijkwaardigheid. Solo bereik je als Marketing Data Analist mooie dingen. Samen nog veel meer.

Functie

Laten we meteen helder zijn: dit is géén dertien in een dozijn baan. Als Marketing Data Analist bij bol.com doe je er écht toe. Je hebt zichtbare en meetbare impact op de business en klanten. In een uitdagende setting, want bol.com groeit tegen de klippen op, maar hun ambities reiken nog verder. Jij kunt bijdragen aan deze groei door campagne flows te testen en op te schalen. Een complexe puzzel, want met een kleine 9,5 miljoen klanten bestaat er geen gemene deler.

Aan jou om klanten te inspireren door de juiste artikelen uit een assortiment van 17+ miljoen producten aan te bevelen. En om de klantbelevenis te stimuleren door de juiste abonnementsmodellen als Select en Kobo Plus bij de juiste klanten te activeren. Bovendien vergroot je de marketingeffectiviteit door een omnichannel strategie te formuleren en te verankeren. Vertrouw daarbij op je ervaring en intuïtie: ze zien graag dat je je eigen pad kiest en zo opstoomt naar de beste oplossing.

Waarom jij het verschil kunt maken

Omdat jij klanten weet te inspireren. Daar slaag je in op basis van een mix van analytische kwaliteiten en marketing talent: je kunt niet alleen de juiste hypotheses formuleren, maar ook de juiste experimenten opzetten die de meerwaarde (of het gebrek daaraan) aantonen. Overtuigingskracht, ownership, resultaatgerichtheid en klantbegrip zijn cruciaal. Net als het vermogen om collega’s enthousiast te maken.

Functie eisen

3 redenen waarom dit iets voor jou is:

  • Omdat je makkelijk relevante inzichten boven water weet te krijgen en deze direct verwerkt in campagne flows;
  • Omdat je resultaatgericht bent en meetbare doelstellingen formuleert;
  • Omdat je verantwoordelijk wilt zijn voor het hele project; van A tot Z dus.

3 redenen waarom dit niets voor jou is:

  • Omdat je vindt dat cijfers genoeg moeten zijn om stakeholders te overtuigen;
  • Omdat je niets hebt met autonomie, ondernemerschap, pionieren en experimenteren;
  • Omdat je eerder een volger dan een initiator bent.

Aanbod

Werken bij bol.com is uitdagend en daar zetten ze uiteraard iets tegenover. Naast salaris, ontvang je ook een jaarlijkse prestatiegerichte bonus, vakantiegeld, 29 vakantiedagen, woon-en werkverkeer regelingen, aanvullende premievrije verzekeringen en meer.

Bol.com vindt het belangrijk dat jij het beste uit jezelf kan halen maar wiilen ook het beste uit elkaar halen. Jouw ontwikkeling heb je bij bol.com in eigen handen.

Sollicitatie

Wil jij helpen de klanten van bol.com blij te maken? Reageer dan op deze leuke functie! Voor vragen en/of meer informatie kun je contact opnemen met Elmira van der Schee via 033 743 00 00 of recruitment@cmotions.nl.