Introductie

Onderzoek en analyseer bij NDC Mediagroep!

Organisatie

NDC mediagroep is uitgever van een breed aanbod aan producten die specifiek gericht zijn op de provincies Groningen, Friesland, Drenthe, Flevoland en de kop van Overijssel.

Via drie dagbladen en vijfenveertig weekbladen voorziet NDC mediagroep haar lezers en adverteerders van nieuws en informatie. De Leeuwarder Courant, Dagblad van het Noorden en het Friesch Dagblad kennen een lange uitgeef traditie. De dagbladen zijn goed zichtbaar in het dagelijks leven. De merken voelen zich verbonden met hun lezers en met de regio en tonen dit onder andere door op te treden als sponsor van evenementen. Het Weekblad is de verzamelnaam voor een groot aantal huis-aan-huiskranten. Naast deze weekbladen verschijnen er in vele steden en dorpen lokale huis-aan-huisbladen. Met deze verspreiding heeft NDC mediagroep in Noord-Nederland een bereik van 84%. Het uitgebreide productaanbod van NDC mediagroep zorgt ervoor dat het nieuws doordringt tot in de haarvaten van de noordelijke samenleving.

Functie

Als Marketing intelligence analist / onderzoeker ben je verantwoordelijk voor het opzetten en coördineren van markt- en klantonderzoek; contacten onderhouden met en aansturen van onderzoeksbureaus; het analyseren van data en onderzoeksresultaten; het creëren van inzichtelijke rapportages, dashboards en presentaties. Daarnaast geef je gevraagd en ongevraagd advies met betrekking tot onderzoek of verkregen inzichten; het analytische aanspreekpunt als het gaat om klantloyaliteit, customer lifetime value en churn.

  • Het proactief doen van markt- of klantanalyses of het voorstellen van relevante onderzoeken;
  • Coördineren van bestaand onderzoek & initiëren en coördineren van nieuw onderzoek;
  • Actief zoeken naar en gebruik maken van nieuwe onderzoektools (online);
  • Verzamelen en genereren van in- en externe gegevens binnen het data warehouse;
  • Maken van (bestands)selecties en data bewerkingen;
  • Uitvoeren van (statistische) analyses van de verkregen gegevens uit, zowel het data warehouse als uit externe bronnen;
  • Koppelen en bewerken van (klant)bestanden tot een volledig klantbeeld;
  • Toepassen van nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied (data, analytics en data science);
  • Ondersteunen in (ad-hoc) analyses naar klantgedrag;
  • Het identificeren van mogelijkheden om A/B testen in te zetten en deze ook opzetten.

Functie eisen

  • Je beschikt over een WO denkniveau en hebt een afgeronde opleiding in bijvoorbeeld Business Analytics, Informatica, Econometrie
  • Kennis van de toepassing van relevante applicaties en automatiseringspakketten;
  • Kennis van en inzicht in statistische methoden en technieken;
  • Kennis van marketing principes en terminologie;
  • Uitgebreide kennis van Google Analytics;
  • Kennis van Microsoft Dynamics (CRM) is een pré;
  • Analytisch vermogen voor het uitvoeren van statistische analyses;
  • Overtuigende advies kwaliteiten op het gebied van marketing intelligence en fact-based denken zodanig dat de rest van de organisatie hierin kan worden meegenomen;
  • Ervaring met scrum/agile is een pré.

Aanbod

Het betreft een functie van 36 uur per week het salaris is conform CAO van onze opdrachtgever.

Sollicitatie

Ben jij de de Marketing Intelligence Analist/marktonderzoeker waar wij naar op zoek zijn? Stuur dan je CV naar ons toe! Als je meer wilt weten neem dan contact op met Yvette Scheltinga, Recruitment Consultant op telefoonnummer 033-743 00 00 of mail naar recruitment@cmotions.nl