Introductie

Wil jij als online marketeer een bijdrage leveren aan het ontwikkelen van het online marketing beleid, het bedenken, uitvoeren en evalueren van online campagnes en projecten? Bekijk dan de vacature!

Organisatie

De afdeling Marketing, Communicatie & Leden bestaat uit een team Marketing, Communicatie dat voor alle merken de marketingcommunicatie verzorgt en een team Leden dat ten dienste staat van de beide verenigingen KRO en NCRV en ledenwervings- en behoudsactiviteiten voor de omroepverenigingen organiseert.

Functie

Als online marketeer bereid, ontwikkel en voer je initiatieven en activiteiten uit ten behoeve van het realiseren van de geformuleerde online doelstellingen. Daarnaast draag je bij aan het ontwikkelen van het online marketing beleid, het bedenken, uitvoeren en evalueren van online campagnes en projecten. Ook houd je de kansen vanuit de markt voor de organisatie oplettend in de gaten. In deze functie ben je onderdeel van een team van marketeers, e-mail marketeers en databasemarketeers.

De taken omvatten o.a.:

  • Stelt binnen de kaders (project)plannen op gericht op conversie ledenwerving- en behoud en stemt deze af met Teamleider Ledenmarketing;
  • Je bewaakt de doelstellingen en mede het budget van de online activiteiten als Social media en websites;
  • Zorgdragen voor het omzetten van potentials naar leden (conversie) en het behoud van leden met name op het online gebied;
  • Ontwikkelt nieuwe initiatieven voor succesvolle online werving;
  • Je werkt aan samenwerkingsverbanden met derden om het voordeel van lidmaatschap uit te bouwen;
  • Het aansturen van bureau’s voor digitale producties;
  • Het coördineren van de uitvoering en voortgang van acties en campagnes in samenwerking met de andere marketeers.

Functie eisen

  • Jij bent een specialist op het gebied van marketingcommunicatie;
  • Je hebt een afgeronde HBO-WO opleiding op het gebied van Marketing & Communicatie;
  • Je hebt minimaal 2 tot 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Je hebt ruime kennis van en ervaring in onlinemarketing en met Customer Journeys;
  • Je hebt ervaring met SEO/SEA en conversie optimalisatie;
  • Je bent bekend met de diverse tagging modules, social media (advertising) a/b testing en online campagnes (bijv. Facebook);
  • Je kunt planmatig werken, bent resultaatgericht en structureren en prioriteren gaat je goed af.

Aanbod

Naast een interessante en uitdagende functie in een dynamische en plezierige werkomgeving, biedt de KRO-NCRV een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket conform de CAO voor het Omroeppersoneel (schaal G). Het betreft in eerste instantie een dienstverband voor een jaar.

Sollicitatie

Mocht je vragen hebben of meer informatie wensen, neem dan contact op met Elmira van der Schee. Zij is bereikbaar via 033 743 00 00 of recruitment@cmotions.nl.