Introductie

Afbeeldingsresultaat voor ing logoKom jij werken in een multidisciplinair team waaraan je samen met je collega’s verantwoordelijk bent voor de customer journeys?

Organisatie

Binnen ING Domestic Bank investeren ze doorlopend in innovaties op het gebied van Data Analyse. En in het continu verbeteren van customer journeys gebaseerd op de verkregen data. Als Senior Marketing Data Analist heb je een sturende voortrekkersrol in het realiseren van onze ongekende ambities op dit vlak.

Je werkt in een multidisciplinair team van circa 7 enthousiaste specialisten binnen ING Domestic Bank in Amsterdam. Jouw team bestaat uit collega’s met een achtergrond in onder meer Marketing, IT en UX. Als geheel is je team verantwoordelijk voor het realiseren van zelf gedefinieerde doelstellingen binnen een specifieke customer journey. Jij levert hieraan een wezenlijke bijdrage vanuit jouw expertise op het gebied van Data Analyse. De werkwijze van ING is gebaseerd op het Spotify-model en op het Agile gedachtegoed.

Functie


  • Ben je end-to-end verantwoordelijk voor alle analyses gericht op één of meedere specifieke customer journey(s). De nadruk ligt hierbij op het verkrijgen van klantinzichten om verbeteringen te kunnen initiëren waar klanten blij van worden.
  • Genereer, analyseer en presenteer je klantinzichten.
  • Valideer en evalueer je marketingcampagnes met Data Analytics.
  • Coach en begeleid je vanuit jouw kennis en ervaring collega’s. En je helpt hen zichzelf verder te ontwikkelen in de rol van Data Analist.
  • Ben je het boegbeeld van state of the art Data Analyse en van fact-based werken. Je doet er alles aan om collega’s mee te krijgen in een nieuwe manier van werken en zo een cultuuromslag op dit gebied verder concreet handen en voeten te geven.

Functie eisen

Je bent een gedreven en ervaren Data Analist die als van nature het voortouw neemt en anderen weet te winnen voor nieuwe ideeën. Inhoudelijk ben je expert op je vakgebied, maar je hebt ook een persoonlijkheid waarmee je collega’s inspireert tot het realiseren van concrete verbeteringen. Je bent in analytisch opzicht messcherp, je neemt je beslissingen altijd op basis van data en feiten en je wilt jezelf blijven ontwikkelen.

Daarnaast heb je:
  • Een afgeronde wo-studie. Je behoorde tot de top van je lichting. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan Econometrie, (Technische) Bedrijfskunde, Wiskunde, Psychologie en Marketing (Intelligence).
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een analytische rol bij een klantgerichte organisatie. Bijvoorbeeld in de retail.
  • Affiniteit met financiële dienstverlening.
  • Ruime hands-on ervaring met tools en technieken voor datapreparatie en –analyse. Bijvoorbeeld SAS, SQL, R, Python, IBM UNICA Campaign en IBM Cognos.
  • De skills om snel en zelfstandig nieuwe materie te leren.
Ook beheers je de Nederlandse en Engelse taal uitstekend, zowel in woord als in geschrift.

Aanbod

ING Bank realiseert zich dat ze voor kwalitatieve groei steeds moeten zorgen dat ze de beste mensen op de juiste plek hebben. Daarom investeren zij graag in je doorgroei –zowel horizontaal als verticaal- en in je persoonlijke ontwikkeling. ING biedt je ongekende carrièrekansen. Zo zou je, als je de vereiste managementpotentie ‘in huis’ hebt, vanuit deze functie bijvoorbeeld kunnen doorgroeien naar de rol van Chapter Lead. Ze verwachten wel dat je hierin zelf initiatief neemt, jezelf altijd op de hoogte houdt van actuele ontwikkelingen binnen je vakgebied en jezelf continu blijft verbeteren.
In deze full-time functie (36 uur) heb je als Senior Marketing Data Analist bij ING Domestic Bank niet alleen recht op een uitstekend basissalaris (afhankelijk van jouw werkervaring) en 21,5 vakantiedagen, maar heb je ook een 13e maand en een dienstverband met uitzicht op een vaste aanstelling.

Inlichtingen

Kun je jezelf vinden in het bovenstaande en voldoe je aan het gestelde profiel? Solliciteer dan direct! Voor informatie kun je contact opnemen met via recruitment@cmotions.nl of bel naar 033 743 00 00.