Introductie

Wil jij als Senior Web Analist onderdeel uitmaken van een dynamische digitale omgeving? Dan is deze functie mogelijk interessant voor jou!

Organisatie

Over de toekomst van bankieren weet ABN AMRO één ding zeker: het gaat vooral online gebeuren. Daarom werken ze bij ABN AMRO zakelijk hard om de dienstverlening naar de digitale wereld te brengen. Bij Commercial Banking Digital (CB Digital) doen ze dat voor alle zakelijke klanten: van ZZP-ers tot large corporates. Een doelgroep met complexe financiële behoeften, waarvoor ze relevante en innovatieve oplossingen ontwikkelen, die passen bij de specifieke wensen van de doelgroep. Het is een team met groeiambities. Daarom zoeken zij mensen die mee willen reizen om deze ambities samen waar te maken.

Je werkomgeving

Zakelijke klanten willen steeds meer zaken eenvoudig online regelen. Met de uitbreiding van zakelijk betalingsverkeer en het toevoegen van nieuwe en verbeterde digitale services, bereikt ABN AMRO straks meer klanten dan ooit, volledig via alle digitale kanalen. En dat vraagt om een digitale mindset. Je gaat aan de slag binnen het Online Channels & Innovation team, een van de multidisciplinaire agile teams. Je bent daarmee onderdeel van de afdeling Commercial Banking Digital, die met verschillende teams end-to-end verantwoordelijk is voor onze digitale kanalen: Internet Bankieren Zakelijk, en het grootzakelijke portal.Een team binnen CB Digital is een multidisciplinair agile team dat bestaat uit professionals met zowel business als IT- achtergrond (gemiddeld 10 personen) samenwerken aan één doel.

Functie

Als Web Analist (Digital Data Expert) ben je bezig met het vertalen van bezoekdata naar leesbare informatie, waardoor ABN AMRO haar klant beter leert kennen. Dit doe je vanuit het ‘propositieteam’ Online Channels & Innovation. Alles in het team met business developers, data experts en design experts, is erop gericht om een visie te creëren hoe het digitale landschap er uit moet komen te zien, maar vooral concrete activiteiten te ontwikkelen waar we in de Delivery-teams mee aan de slag gaan. En daar hebben ze vooral goede informatie voor nodig. Als Web Analist verdiep je je in vraagstukken waar de klant zich in de digitale kanalen bevindt, wat zij daar zoeken, vinden en gebruiken. Als web analist ben je enorm handig met online data, ben je analytisch, stel je de juiste vragen om snel naar een antwoord te komen, heb je zin om je handen uit de mouwen te steken om data te vinden waar dat nog niet eenvoudig te vinden is, en doe jij er alles aan om met effectieve analyses te komen waar de teams op verder bouwen.

Jij bent de Web Analist die dagelijks in de webdata (vooral de mijn-omgeving, de gesloten klantomgeving) zit en het gedrag analyseert van klanten en prospects in de online omgeving (Internet Bankieren). Adobe Analytics kent geen geheimen meer voor jou. Je maakt leesbare rapportages, brengt online sales funnels (in- en extern) en customer journeys in kaart en geeft daarbij aan waar de kansen ter conversie verbetering liggen. Hoe snel vinden bezoekers wat ze zoeken, op welke punten haken ze af en hoe vragen ze producten en diensten aan?

Wat kan het team doen om de klanttevredenheid en het gebruik te verbeteren naar aanleiding van jouw analyses en conclusies? Jij bent de spin in dit web. Naar aanleiding van jouw analyses bedenk je samen met het team oplossingen en verbeteringen om de online dienstverlening voor de zakelijke klanten te verbeteren. Ook onderzoek je (samen met een extern bureau en interne data analisten) of ze op het gebied van pixels en tagmanagement bijvoorbeeld attributiemodellen kunnen maken die nog meer kunnen vertellen over (assisted) conversies.Daarnaast neem je als senior Web Analist de overige analisten uit de teams mee in jouw visie op data en acties uitzet om de kwaliteit van onze data snel op een hoger niveau te krijgen.

Functie eisen

Net als ABN AMRO, ben je ervan overtuigd dat de toekomst van financiële dienstverlening online ligt. In data-gedreven oplossingen om precies te zijn, die perfect op de behoeften van de klant aansluiten. Met je scherpe onderzoekersgeest duik je graag de complexe materie van webdata in. Die weet je vervolgens gestructureerd uit te werken én uit te leggen in heldere verbeteracties, zodat je collega’s ermee aan de slag kunnen. Denk je dat je bij ABN AMRO past? Check je profiel:

  • Je hebt een afgeronde opleiding op hbo/wo niveau, bij voorkeur in een bètarichting;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een digitale omgeving;
  • Je bent sterk analytisch onderlegd; dingen onderzoeken en in kaart brengen, is absoluut je forte;
  • Je bent ondernemend en innovatief, maar blijft met beide benen op de grond;
  • Adobe Omniture, Google Analytics of Hotjar kennen geen geheimen meer voor jou;
  • Je bent bekend met conversiepixels en tagmanagers en ervaring met A-B testen;
  • Je deinst niet terug voor een omgeving waarin nog veel te verbeteren is;
  • Je neemt graag andere teamleden mee in jouw visie;
  • Ervaring met Adobe Test & Target is een pre;
  • Je kunt (web)data omzetten in concrete acties;
  • Je kent de agile way of working, en de scrummethode;
  • Je bent een teamplayer;
  • Je hebt een digital mindset.

Aanbod

  • ABN AMRO bied je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en veel ruimte om te groeien;
  • Zij helpen je om fit & vitaal te blijven;
  • Een bruto jaarsalaris tot € 58.000,00 op basis van een 36-urige werkweek;
  • Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen;
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar;
  • Een OV-jaarabonnement of vervoersbudget, afhankelijk van de functie;
  • Een goede pensioenregeling.

Sollicitatie

Vind jij het leuk om te pionieren en wil je data verder op de kaart zetten? Dan ontvang ik graag jouw sollicitatie! Voor meer informatie en/ of vragen kun je contact opnemen met Aline van der Steeg via 06 50 20 69 80 of recruitment@cmotions.nl.