Een nieuw begin; van de master sociologie naar een carrière in marketing gerichte data analyse. Tijdens mijn studie heb ik geleerd hoe je een goed wetenschappelijk onderzoek uitvoert. En tijdens mijn Master wist ik het zeker : ik wil geen carrière in de wetenschap (waarschijnlijk zoals 90% van alle WO studenten). Gelukkig wist ik heel goed wat ik leuk vond en waar ik goed in was, namelijk DATA. Hoewel ik bij mijn afstudeerbedrijf gevraagd werd te blijven, heb ik de keuze gemaakt mijn hart te volgen, namelijk het vinden van een baan vinden in de datawereld. Dit bleek toch lastiger dan gedacht, ik miste commerciële- en vakgerichte kennis en ervaring.

In september 2018 ben ik begonnen aan de Data & Analytics Talent Academy bij Cmotions. Tijdens deze fulltime opleiding leerde ik niet alleen met verschillende tools werken en nieuwe analyse methoden en technieken. Verder ontwikkelde ik ook mijn soft skills zoals het geven van een impactvolle presentatie en oefende ik gesprekstechnieken, waaronder voeren van een intakegesprek. De enthousiaste groep mensen met wie ik de Talent Academy volgde, maakte het extra leuk!

Eind december ben ik gestart in de functie van Marketing Intelligence Data Analyst bij Proponent, een distributeur in vliegtuigonderdelen. We zijn nu ruim twee maanden verder en ik ben ontzettend enthousiast. Ik maak onderdeel uit van een geweldig team, de organisatie staat open voor (innovatieve) ideeën en er is heel veel ruimte voor ontwikkeling. Ik wist niet dat ik zoveel energie kon krijgen van een baan.

Cmotions bedankt dat jullie mij hebben geholpen, ik had hier nu niet gezeten zonder jullie steun!